Tuesday 22 November 2011

santapan untuk CDCs hancur!

Awal pagi aku g ke pekan...singgah pasar kejap..sampai pasar aku pekena mee 50sen...diulangi sekali lagi MEE...hahhaha orang kl kata mee bodoh...takde campur apa-apa pun sekadar mee je...and minum teh kurang manis...harusss ye minum yang tak manis...penting tu..kena kurangkan pengambilan gula dalam minuman...gula tu kan salah satu penyebab kegemukan ..betul tak betul? sepa setuju sila angguk angguk doplohpat kali....

Sampai pekan beli segala barang..syukurrr hari ni tak menyinggah kat mana-mana..aku ni bukan boleh harap sangat...kalau ke pekan x sah kalau x masuk restoran..."tong" ni selalu je lapar..cam tau-tau je aku kat pekan dem betul!! tapi maybe faktor sibuk kot sampai tak menyempat2 lapar tu nak datang pagi tadi...

Kebetulan hari ni ada tetamu from kuala kangsar nak datang umah..sis aku sibuk masak...sampai2 je..aku terus amik 2 ketul ayam masak kari dan 2 potong ubi kentang..sedap...sangat sedap...Nampak ikan goreng amik pula half...then amik pucuk ubi masak lemak..perghhhh...senang kan nak naikkan badan..sapa-sapa yang tak cukup berat sila makan banyak..pada yang size-size tilam cam aku ni sila jaga pemakanan anda ok?

Mak membebel x cukup lauk katanya..aku dengan rela hati masak buncis+udang kering..sambal petai ikan bilis dan kerabu mangga...habit aku yang x leh ubah dan aku rasa perangai paling buruk ialah...sambil masak sambil makan...tak siap masak dah habis aku kejakan...huhuhuhu...

Maghrib tadi makan sikit soto ayam...makan mangga ..makan kari ayam 2 ketul dan pizza sikit..pizza buatan sendiri :) sila sila jangan malu-malu makan je buat macam rumah sendiri....hahhahah nak gelak guling-guling sampai x boleh bangun...

Usaha tangga kejayaan ...jom sama -sama menurunkan  berat badan!!!

No comments:

Post a Comment