Wednesday 2 November 2011

Misi....

Ingat lagi tak pasal cer aerobic dulu...haaa itu sebenarnya misi aku pada bulan november ni...
Nak mengaktifkan diri untuk pengurangan beratttt...yea yea nak kuarkan peluh....
Dulu..ye ye je nak join itu ini...abes contest je  berat semakin naik la pulak dah...

Start 1hb nov aku dah start tak sentuh nasik..insyallah..
aku nak sangat kurangkan pengambilan karbohidrat dalam pemakanan seharian aku...
ye la berakhir aje PERS hari tu..gaya pemakanan aku 100% berubah...
makan nasik tak ingat dunia..yeps..sedap bila makan tapi ambek kau...naik 3kilo...
cheh!!

Actually aku nak sesangat buat diet atkin tu...teringin sangat...tapi aku takut aku tak kuat..
lagipun hujung tahun camni..kebarangkalian aku nak makan banyak tu tinggi la....
bulan ni aku ke kl...sah-sah makan banyak dengan enchek abang..fuyoooo kau...
dengan dia tu..aku cakap je nak makan apa...dia tau ngikuttt je selera aku ni...
nasib baik la dia tak komplen bab-bab berat...

hahahah ye la sangat tak komplen kannnn..
padahalll dia la sibuk nak suh diettt...
kadang-kadang hangin je rasa..

tapi tu la masalah aku ni...orang tegur aku melenting..
bila baju dah x muat mulalah aku komplen...

teringat masa raya hari tu...baju yang siap dijahit 3pasang..
yang  sedap masuk kat badan sepasang je...
lagi dua pasang...bye-bye gaman...
kain mahal-mahal...tapi nak masuk..hampeh...
alih-alih sesuka hati kau nak salahkan tylor hahah naseb la sape dapat customer cam aku...

tapii...memang dia memandai g buat kurung moden..sepa suruh??
kalau aku "kecik" sikit...mungkin bolehla aku pakai kannnn...

sudah-sudah la merepek orked oii..kah kah...
apa yang penting sekarang aku nak fokus untuk turunkan berat aku...
sayang rasanya bila baju dah tak boleh pakai...
susah nak cari size besar-besar ni...

nak kurussssssssssssss...

2 comments:

  1. Yakin boleh Orked!!


    Saya dah dapat angka 8 balik.. sekarang dah start misi November gak..


    Harap-harap dapat capai sekurang-kurangnya 70kg by end of this year.. misi awal tahun nak capai 60kg tu macam dah tak relevan nak capai. huhuhuhu


    ape pon, all the best Orked!

    ReplyDelete
  2. Yakin boleh...thanks nadiah...saya pun dah naik 3 kilo ...

    rasa cam takut sangat sampai angka 8 balik...susah woo nak diet ni...

    Now saya tengah usaha tak menyentuh nasik..walaupun nasi bukan punca gemuk..tapi bila saya makan nasi saya suka menambah hahah...

    saya pun nak capai angka 70 dulu....

    ReplyDelete