Thursday 7 July 2011

Innalillahiwainna lilahi raji'un...

Semalam sedang asyik aku menjawab test untuk ujian berkomputer ...auntie datang dan bagitau makcik aku dah takde..terkejut aku...aku bagitau mak then tutup kedai, tak sempat mandi pun...dah la period..terus ke umah makcik..tak lupa bawa baju seluar dan segala keperluan asas...sedih sangat time tu..baru je auntie balik dari umah arwah makcik dan kami sempat sembang2 dengan auntie pasal keadaan makcik masa tu..auntie bagitau makcik muntah darah...aku ada cakap dengan auntie aku, yang sekarang kita kena berserah aja.. memang makcik tinggal tunggu masa lagi...sebab nya..aku dan keluarga aku dah melalui saat kesedihan bila ahli keluarga aku meninggal dan tanda2 tu memang berlaku..

sampai rumah makcik aku tengok semuanya nangis ..keadaan jenazah sangat menyedihkan...arwah meninggal disebabkan kanser usus stage ke4..tanpa pembedahan..tanpa kimo kita semua dah maklum bagaimana keadaan arwah...anak2 arwah mengelilingi jenazah ....menangis...anak bongsu arwah baru darjah 3..menahan tangis  ditepi arwah...sedih..

Semalam adalah hari pertama arwah keluar wad..permintaan arwah yang terakhir...minta dibelikan katil baru..walaupun anaknya menawarkan katilnya digunakan, arwah tetap nak yang baru.....anak2 arwah terus ke pekan untuk membeli katil, dukacita sangat katil hanya akan dihantar keesokan paginya...sekembalinya anak arwah dari pekan selang sejam kemudian mungkin memang rezeki arwah, katil yang dipesan sampai ke rumah..alhamdulillah, arwah sempat untuk berbaring walau seketika cuma di katil baru....bubur makcik masih panas dan belum sempat dijamah....sedih sangat....

Arwah makcik memang seorang yang sangat rajin berkerja..sanggup menjadi pembantu rumah semata2 untuk membesarkan anak2..walaupun dalam keadaan sakit makcik paksa dirinya untuk berkerja sampai la satu ketika dia betul2 dah tak mampu......

Gambar kenangan semasa mother's day...arwah di tengah2 
bertudung purple..

Semoga roh arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beiman aminnn...Al-fatihah...

2 comments: