Wednesday 9 May 2012

Saya malu kalau orang tahu saya buat dosa!

Sapa tak pernah buat dosa..sila angkat tangan dan hantuk kepala ke dinding sampai lebam...
rasanya takda sapa pun yang lepas dari buat dosa kan..tak kisah la dosa kecik ke besar..
yang pastinya sedikit kesalahan tu dikira dosa juga kan?

Erm sekadar dapat menggelengkan kepala dan berdiam diri...Memang aku mengaku pernah buat dosa..lawan mama..maki orang..tengking adik beradik..mengumpat..mengambil barang tanpa kebenaran pun pernah..macam2 dosa aku buat..tapi bila orang dapat tahu apa yang aku buat tu..of kos la malu yang teramat kan..

ko bangga ke orang tau segala perbuatan buruk yang kau lakukan? ..kalau aku la ntah dimana muka aku nak sorok...

BERUBAH itu yang terbaik kan?...siapa kita dulu itu tidak penting..yang penting siapa kita sekarang..
mana ada manusia yang tidak pernah melakukan kesalahan kan...menteri sekalipun pasti ada kekhilafan yang dia buat...

Kalau dah tau buat salah tu silalah simpan sendiri..ini tidak, aku sebagai kawan kau sendiri pun malu dengan apa yang kau buat..kau tak malu ke? cerita sampai satu kawasan dengar apa yang kau buat..kau bangga dengan cerita kau curang dengan suami kau sendiri..kau bangga kau tidur dan main dengan teman tapi mesra kau..kau bangga dengan gigitan cinta keksaih gelap kau..kau tak malu?????

Kenapa aku diam masa kau bercerita..kenapa aku takda respond pun? sebab aku meluat dan menyampah..menyampah dengan cerita rumahtangga kau yang tak pernah berkesudahan..cerita tentang kau dan suami kau..cerita kehidupan kau yang penuh dengan kemaksiataan...

panassss....nanti la sambung balik...

No comments:

Post a Comment