Wednesday 23 May 2012

Banyak tol godaan..

(cerita semalam punya)

Hari ni dalam sejarah..nak terkantoi nasib baik cepat sedar diri..
pekerja kebun getah mama datang rumah..
sebelum tu dia ada call aku, tanya nak kacang rebus ke tak..
aku jawab bawak aje..sebab aku ingat kat mama aku..die memang suka makan kacang rebus.
yang penting bukan untuk aku ye kawan2 ha ha ha ..

Depa sampai aku buat tak kisah..lantak pi la nak datang pun kan..
so aktiviti depa kat umah memang aku x tau sebab aku kat kedai aje...
duduk2 tunggu kastemer and layan fb KDA...

tup2 perut berkeroncong nak minta di isi..aduhhh ni yang x best ni..
panggil mama n minta tolong ganti kejap..

mama cakap " masak la apa yang patut depa lapar"
tapi mama ku cakap bahasa sabah ya kawan-kawan...hihihi

aku yang terlebih rajin pi la masak ...rajin tuh...semangat konon..
memula aku goreng telur..siap campur dengan keju hahaha (sumpah mama kata x sedap)
pas tu masak la kobis..tapi ni bukan salma kobis tau ni sayur kobis..ada faham ? he he

tapi kisah yang x best ni mama baru lepas goreng kerepek pisang..
jantung ku berdebar-debar..
boleh ke tak? air lioq dah meleleh sampai dada dah ni...
fuhh godaannn..cuba sekeping..cuba lagi sekeping..cuba lagi sekeping..
dem! aku kantoi ke atkins? arghh teruskan beratkins jangan putus asa..
pas aku dan depa2 sekali makan..alhamdulillah kenyang..(makan telur n kobis)

tapi.............
dari kedai tah terbau kacang rebussssss..
fuhh hantu ayaq tol,,sapa la pi rebus kacang petang2 buta ni??
balik umah sat sebab terbau dari rumah...
ohmaigaddd kacang rebus tuuuu..

sebijik..dua biji tiga biji empat biji berbiji2...
HOIIII ko nak KURUS ke nak GGEEMMUUKK???
ooo nak GEMUK silalah makan..
kalau nak KURUS sila berhenti..
waduh! terstop secara otomatik..

No comments:

Post a Comment