Tuesday 7 February 2012

korang suka loose kilo atau loose inches..

Hari ni baru aku terfikir pasal diet apa yang aku kena fokuskan...hurmm dalam diet ni pun kena fokus tau bukan main hentam keromo saja...macam juga nak belajar membaca ..kena fokus samaada fokus lebih time sekolah atau d rumah..haaaa baru la cepat pembelajaran tu kan...so kalau tak fokus alamatla sampai ke tua tak reti membaca..orang lain dah sampai Z kau baru sampai G hahahah..apa relatednya antara membaca dengan entry aku ni? merapu sangat kah!

Actualy berbalik kepada cerita fokus tadi tapi ni bukan ford focus tau aha.....aku sebenarnya keliru diet apa yang aku kena buat..samaada cut calorie atau kuranglan pengambilan karbohidrat..sebab aku confused, aku pun tak tahu..dulu time join contest cut your calorie perubahan kilo tu nampak but now since aku buat diet sendiri-sendiri ni (diet kurangkan karbo..tak makan nasik lama daaaah) ada beberapa orang yang komen perubahan aku yang SEDIKIT ini he he he....timbul semangat sekejap untuk terus diet karbo..so rasanya aku kena fokuskan kepada diet karbo supaya pengurangan dari segi size badan akan lebih ketara..penat dah telinga asyik dengar sindiran-sindiran pasal size besar ni...so hope dream come true untuk tampil lebih kecil hahaha...

Orang dah komen yang menaikkan semangat aku..tapi aku cam rasa eh betul ke...ke dorang saja cakap supaya aku perasan sendiri? aduhai hati kenapa la kau bersangka buruk ....be positif  dear ...mungkin betul..kalau betul alhamdulillah..kalau tak betul anggap saja semuanya benar belaka ha ha ha ...

Aku nak diet karbo dan cut calorie..start lama dah anda bagaimana....keh keh

Jom sama-sama turunkan berat badannnnnn........kesihatan itu penting!

3 comments:

  1. teruskan je diet carbo. cepat dapat hasil

    ReplyDelete
  2. sis..
    pe pun perjuagan diet mu...sy sokong dari belakang..
    keep it up to what u wanna achieve..

    sy pun berjuang sama...sy pilih choose inches

    ReplyDelete
  3. bici : thanks..saya akan teruskan untuk diet carbo...thanks ya..dan sebenarnya u are my inspiration...blog bici saya dah baca banyak n banyak bagi saya kesedaran (cheewah) hahah neway thanks banyak info dr blog awak...

    amaniammar: thanks ya...sama2 kita capai apa yang kita nak...pelan2 lama2 akan ilang juga ketulan degil :P...
    semoga kita dapat bentuk badan yang diingini...

    yeps i oso nak loose inches

    ReplyDelete