Tuesday 28 February 2012

Apa rasa bila orang ejek GEMUK...

Hepi morning semua...kah hepi morning, harap2 terus hepi la bila orang kata hepi morning...tapi aku ni cakap la seribu kali hepi morning sekalipun, kalau malam sebelumnya aku dengar orang mengejek/menghina fizikal aku...sori naik lori aku akan hepi...perghhh sakit hati betul dengan manusia2 cam ni...

Alkisah nya macam ni...sudah beberapa kali aku dengar dari bebudak ni, si pendek tu menghina aku gemuk...yes aku memang gemuk but ko apesal..aku gemuk sekalipun ada sesen aku minta kau duit? takde kannnn...so yang kau tetiba meroyan tak tentu pasal apa celopppp...samdol badigol...yang dulu-dulu aku tak amik hati sangat la....biaq pi la orang kata...

Tetiba sehari selepas wedding my cousin ada la budak around 5years ni ejek aku then dia bagi tau..pakcik J** kata bu anim ni LEMBEN/GEMUK...owh ok...nvm la kan...bila cerita dengan mak ,adik pulak bagitau .."semalam sy dengar dia kata lemben-lemben" eh kau jeles ke aku cute ni ha ha ha ...pelik betul orang ni kan..datang kampung orang ..takde kena mengena dengan aku dan family aku...tetiba nak carik pasal..what wrong with you arrr? aku langsung takde problem dengan kau..kang aku kata pendek jalan kengkang ko naik hantu..orang kalau gemuk of cos la boleh kuruih, yang penting ada usaha...kalau lelaki pendek leh pakai heels tak ? agak2 la kannnnnn..ptuihhhh ...

Aku tak kisah sebenarnya sebab telinga aku dah lali dengan kata-kata orang..kau gemuk la...makan ayam jadi gemuk la..makan daging jadi gemuk la..diet tak seimbang la....mentality orang-orang gila macam ni la yang buat aku obses nak kuruih..tenks juga la sebab menaikkan semangat aku..sekarang ni lebih kurang 7 kilo kurang...alhamdulillah....

Aku malas la layang orang mental cam tu..lebih baik aku focuskan untuk terus diet..jommm semua kita diet...

ps: nak ilangkan sakit hati ..elok berzumba ahahahha

No comments:

Post a Comment