Saturday 1 October 2011

Rutin jumaat & sabtu...

Penat...tiap jumaat dan sabtu memang aku akan mengeluh penat..
dua hari kat atas tu la buat aku menggelupur...ini la nasib sorang penganggur...

Mungkin ada yang tahu dan ada yang tak tahu....orked ni tak berkerjaya...
lebih senang nak faham..buat keja sendiri la..
like..lebih banyak ko keja , lebih banyak ko dapat...
cam tu la orked. Lebih senang sendiri...x perlu berboskan orang lain..

Tak perlu stress bila kena maki dengan bos..
Tak perlu risau bila malas...ha ha ha berani nak malas..
pinjaman kau sapa nak bayar orked oii...

Sebenarnya kalau korang nak tau..aku ni suka sangat masak..
bab-bab masak ni kasik aje la kat aku...
tapi..kau dapat telan ker idak itu dah lain kes..
kalau sedap syukurrrrr...kalau x sedap tutup cerita kwang kwang kwang!

Jumaat dan sabtu time utk peniaga cam kitaorang ni nak cari rezeki lebih...
biasanya start petang jumaat kitaorang dah standby bahan untuk buat kuih muih..

penat sehhh..sambil jaga kedai runcit sambil aku prepare semua bahan...
kau ingat senang...so aroud kul 8malam aku tutup kedai...
bermula la aksi aku ..mama dengan aten...
kat dapur dah jadi cam medan pertaruhan sapa paling cepat buat keja...

prongg prenggg..prongg prengg....
kadang2 sendiri pun stress dengan suasana camtu...
mula la memasak sambal nasi lemak...kuih muih...
kadang2 sampai ke esok aku tak tidurrrr...
balik dari pasar baruuu la membuta sampai ke petang..

Korang percaya tak....
start kul 6am-10am....
pendapatan x sampai separuh hari dah mencecah 500++?

Masa tu la rasa penat terus hilang.....
eh melalut la entry kali ini....ha ha layan aje laaaaaaaaaaa....tq heheheh

2 comments: