Friday 28 October 2011

Impian aku...

Today i was chatting with my friends..she oso like me that who love to cook and has her own shop...yeah..sudah semestinya cerita semua pun tentang bisnes dan masakan....

Waaaa masak masak....terus perut pun lapar ha ha ha ...asyik makannnn aja tak sudah-sudah...patutla berat kau bertambah orked..pantang dengar masak-masak terus lapar..tu yang tak boleh tahan tu....

Opsss...stop cerita pasal lapar...sebenarnya masih ada niat aku yang belum termakbul...aku nak sangat belajar memasak ..skill tu dah ada....cuma maybe nak mempelibagaikan skill aku jer...skill sekarang skill kampung-kampung jeeee....manalah tahu ada rezekiii nanti boleh la aku buka kedai makan pulak....

Impian aku akan datang...toksah la akan datang aku target dalam 5 tahun akan datang la..kalau awal dari tu alhamdulillah...aku nak buka restoran family...means restoran family aku...kiranya usahasama antara adik beradik aku la....kalau derang berminat tu silakan..kalau tak berminat takperrr..aku still akan cuba untuk meneruskan impian aku...

Zaman sekarang ni aku rasa bisnes la paling selamat and cepat ko nak merasa simpan duit dan pegang duit banyak...contohnya bisnes makanan...penduduk semakin bertambah..perut pun semakin banyak nak diisi...so insyallah berniaga makanan ni satu bisnes yang menguntungkan as long as ko pandai nak tarik perhatian pelanggan...murah dan sedap...serta services yang cepat..kompom la orang akan cari restoran kau....

Banyak aku tengok restoran yang lingkup...tau sebab apa? sebabnya sudahla lambat..bila sampai je makanan ntah pape tah...aku tak kata maskan aku sedap tapi mungkin itulah realitinya...pasti akan timbul kata2 ni "nenek aku masak lagi sedap"..cheh dah la lambat..tak sedap satu hal....harga? betul2 cekik darah....

So konon2 (insyallah) restoran aku nanti aku akan pastikan customer akan berpuas hati...dan aku akan make sure derang akan datang balik dan puji masakan aku...kah kah kah ye la sangat kau orked...padahallll...masak telur je kau reti ada hati nak buka retsoran...tapiiiii angan-angan tu kan bagus....eiiii berkobar-kobar la pulak semangat...

Rasanya dah lama dah aku simpan hasrat aku ni....mungkin buka dengan bermodalkan 200k tu sesuatu yang mustahil la kan...biasanya bermula dengan kecil-kecilan dulu...biar orang cuba dulu...kalau dah ok baru la tambah sedikit demi sedikit...cam tak sabar pulak dah...

Bila la impian terlaksana.....amin ...amin...mudah-mudahan ada rezeki aminnnnnn

No comments:

Post a Comment