Wednesday 5 October 2011

JpJ test totally failed!

Korang pernah rasa tak kena herdik time JPJ test? dem sangat kan rasa.....ermmm sangat mendukacitakan .
Nak kata over confident tak juga...tapi memang aku nak salahkan pada keta yang aku guna...memula aku dah kata dengan kerani tu..

aku: "leh saya tengok list tak..saya dapat test dengan keta apa? kancil ke viva?"

kerani: " eh....takpe tunggu je nama kena panggil....baru ada kejutan"

aku: "kejutan kalau fail ..siap kau, saya tak pernah guna viva.."

kerani: " tunggu je nama kena panggil"

cam sial kan ayat kerani tu......hah ko tengok..saya dah kata saya nak kancil kau bagi viva kenapa...kalau tau siap2 boleh request kancil..cam bahabi betul enchek kerani tu..tak pasal2 aku kena tambah rm60.00....

time nak start di "test" pulak...time nak kuar simpang...

staff JPJ: " kuar simpang tu laju2 la..haaa clear kan..kang lambat2 kena langgar kat belakang keta"
me: "ok"

(time kat sekolah)
staff: haaa clear kan laju je la...kereta d belakang tu dah lama nak overtake..marah orang belakang kalau slow sangat...(celaka!!! aku ni baru belajar bangang!)....."tau tak apa nak buat kalau orang belakang nak overtake tapi x dapat overtake?"

me: tau...bagi laju....(sambil tekan minyak)

staff: dah kalau nak tukar kelajuan tu kenalah tukar gear....(bangsat punya bahasa)...kat atas jalan ni kena la laju jangan slow nak bersantai2..kalau nak bersantai2 pi cari pantai...

me: (tukar gear)...................................!!!! dah gear 4 dengan kelajuan 60...dia nak suh tukar ke gear 5??? aku masih nak hidup......setan!!

(time roundabout....)
staff: kena perhatikan belah kanan dulu.....

Me: ok.....

staff: laju lah..d roundabout kena laju tidak boleh slow nanti kena langggar...
(serta merta engine mati kat tengah2)
"tau tak kau dah lakukan kesalahan mandatori?" sepatutnya kena stop dah tapi saya bagi peluang...."

me: angguk-angguk...(dalam hati..kalau leh saya hempuk kepala n gam mulut kau alangkah bestnya)

(silap lorong)
kena marah lagi....coz silap lorong ..sedangkan nak elak 2 makcik yang jalan cam siput...tapi salah sendri coz masuk lorong sebelah tanpa pasang signal....

(simpang..)
time jam...badan keta wira dah separuh ..kalau aku teruskan jalan kompom belanggar...so slowkan keta..boleh staff tu kata kalau nak bagi peluang tu agak2 la....then aku jawab..saya takut berlanggar...staff kata "tau tak belah mana yang kena utama...kamu sekarang d sebelah kanan..so itu jalan kamu"...kau lupa la staff oiii...ai ni baru u know...kalau ai langgar n ada apa2 u ada buat insurance ke untuk ai...shit 1000 times for him....

kesalahan sampai kena stop n tukar sit d roundabout ke 2.....lambat pusing n keta lebih dr garisan putih.....takuttt seh..dengan nevesnya..dengan balik2 kena herdik...

sampai je kat pondok...request tak nak dengan staff tu n x nak viva..boleh???

:::::: saya neves..tapi betul ke tindakan staff jpj tu nak herdik2 orang...suh laju bagai...aku baru lagi...bawa d jalan pun lom berani...cam haram je...dasar!! ::::::

2 comments:

  1. staff wat keje x ikhlas la tu, tau nak cepat je

    ReplyDelete
  2. bici: memang depa nak cepat..depa tak nak 40..kalau boleh maintainkan 50-60 kelajuan ..huhu selekoh dah la panjang...aku ni bukannya dah xpert bawa keta pun...sakit hati sangat

    ReplyDelete