Tuesday 27 September 2011

Rasa cam sedih jer...

30sept ni berakhir sudah pertandingan menurunkan berat badan..eh cam sedih la rasanya...yelah kan, biasanya setiap isnin perasaan berdebar-debar pasti melanda pada semua peserta PERS kan...tapi lepas ni dah tak ada rasa cam tu lagi...dah tak de rasa takut-takut nak naik penimbang..dah tak ada dah rasa happy yang nak dihebahkan pada kawan2 PERS ...eh cam sedih okey!

Sebenarnya banyak la kebaikan PERS ni...aku suka sangat..lagi2 hadiah yang di tawarkan oleh puan penganjur kita..dan sebenarnya itu la tujuan utama aku nak usaha turunkan berat badan aku ni...eh..ada tak cam jakun ?? bukan nya tak mampu nak dapatkan semua tu cuma...itu dapat membantu aku memotivatekan diri aku untuk lebih kerja keras (konon)...

Aku ni pun tak la sehebat peserta lain...kadang2 tu semangat hilang entah kemana...time raya hari tu la memang susah sangat nak control...ke sini ada rendang..ada nasi himpit ada segala..kesana pula laksa la..soto la...cuba la disajikan besi masak kicap ke..daun masak lemak ke..papan masak kari ke kompom sebulan beraya 30kilo kurang..mengalahkan diet atkins kot..

Itula yang dikatakan sudah terhantuk baru terngadah..eh betul ke??...bila naik penimbang..angka dah tersasar perasaan menyesal pulak yang datang..tu la orang kurus melantak ..yang kau ikut pesal...masa tu rasa cam nak hantuk kepala ke dinding n nak tampar diri sendiri sebanyak limabelas kali..eh apa motif limabelas?? baik la dopluh lapan kali kan...baru sedar2 diri kau tu gemok!!!

Baru2 ni ke kl..memang dasyat sangat selera makan...lagi2 la cik abe ni layannn aje aku nye peel ...huissyyyy tekojut den naik  dari angka sebelum ke sana..cibaisss betul..bila call n bagitau kat abe..dia sesedap je gelak dan kata "agakdah" cam haramm je huhu tapi takpe...gemuk2 pun ang suka juga kan muahahha....

Apapun selepas berakhirnya PERS ni harap2 la ada yang sudi menyambung pertandingan ni yer...sesapa yang ada hati nak buat contest baru jangan lupa roger-roger kat orked yer...harappp sangat :)

Gud luck ya buat semua ahli PERS...lepas tamat ni sama2 la kita berusaha menurunkan berat badan...

No comments:

Post a Comment