Thursday 29 September 2011

mai kita mencangkul...

Di keheningan petang yang damai ni...amat syok sekali bila nak kuarkan peluh...biar terbakar sikit lemak2 yang betimbun kat badan aku neh...tapi macam sayang je kan nak buang segala lelemak...nanti tak hot la orang kata,kalau x tersembul segala lemak bila kau nak pakai ketat-ketat..opsss....

Dah dua hari berturut-turut aku perasan yang aku dah pandai berkebun...duduk mencangkung sambil tebas anak2 rumput...bediri seksi sambil mencangkul..sekaliii esokkk sakit segala badan..huhuhu..mak suh keja kampung kau malas..mencangkul kejap dah lenguh segala ..padan muka kau!

Hari ni dengan senang hatinya aku mencangkul di keliling tanaman cili mama..waaa cili yang aku tabur dulu dah tumbuh...baik aku tanam cili esok2 jadi peniaga cili yang berjaya..sapa tau kan..tuah ayam nampak di kaki..tuah aku nampak kat cili...ada hati..padahal semua yang aku tanam jarang nak menjadi, mama cakap tangan panas..auwww camna nak meramas ni..kang melecet pulak kah kah kah...

Esok nak plan tanam cili d sekitar kedai pulak...korang nak join??

No comments:

Post a Comment