Tuesday 13 March 2012

My diet diary part 1: Kalau la teruskan diet tanpa tipu2 pasti lebih banyak kurang kg!

Selalu jadi cam ni...bila time diet then kestressan melanda memang hancur diet..walaupun aku tak makan 2 pot nasi sekaligus tapi aku tetap menghentam mee goreng dan bihun goreng or apa2 yang buat aku nak mengunyah tanpa fikir sangat masalah yang datang... huh~~

Sedih wei bila ada problem..sapa tak pernah ada problem, bukan manusia namanya..biasanya kalau aku stress aku lebih suka layan stress aku n duk diam-diam dalam bilik..itu kalau problem aku sorang la..kalau melibatkan semua hazab nak menghadapinya..rasa macam mati lagi baguih dari berkeadaan camni..dari situ la asyik rasa nak makan aje...

Dah beberapa hari camni,malas nak bukak fb KDO ...kejap2 je tengok.tambah stress bila kekawan lain turun berat yang aku pulak statik cam tu aje...tapi syukur la masih tak naik ...baju yang aku beli untuk tambahkan semangat untuk berdiet pun aku rasa semakin mengecil dan target untuk aku pakai takan tercapai sobs sobs ~~terus aku rasa putus asa...

Tapi sampai bila aku nk give up? kang tambah besar sendiri susah..ingat nk start diet tu cam nak belajar membaca ke? belajar membaca dalam seminggu dua insyallah boleh, kalau nk kurangkan kg..pergh perit dowh berbulan nak jaga makan...bukan senang nk kurus...

Aku terbaca post bici dalam KDO.."ada yg dah bertahun tahun diet...tapi tetap sama gak.jangan bagi macam2 alasan lagi.berat harus diturunkan!!!! sia2 menahan nafsu makan macam2 bertahun..lebih baik anda diet betul2, so nanti tak perlula nak tahan2 nafsu makan." wahh~~ sangat terkesan ...tapi memang betul pun..macam aku sendiri, beria tahan x makan nasik last2 bila stress makannnn rasa sesia sangat..

oleh itu demi untuk lebih sihat dan nk turunkan berat badan aku akan start balik jaga n kawal napsu makan aku yang semakin membuak2 ni...apa pun yang berlaku aku akan usaha untuk tidak hancurkan diet aku sendiri insyallah...

so i will start my diet on wednesday kiranya esok la..aku buat cabaran untuk diri sendiri...kalau aku mampu mengurangkan banyak kg dalam tempoh diet ni ... to my beloved, remember yer mesti sediakan sumthing yang can make me lebih berusaha untuk kurus ha ha semuanya untuk mu sayang ...(geli plak aku)..so lepas ni aku akan sentiasa mengupdetkan diet diary aku....

Ok berat aku sekarang ni 74.8kg tapi aku nk genapkan 75kg..sebab scale tu selalu turun naik...aku target nak lepasi angka 7 pada bulan july ni...berat kan...sangat obesiti...

Esok bermula suda cabaran baru untuk aku teruskan misi aku yang tersasar...yeah yakin boleh...no nasik no mee no bihun no kuih...no no no!!!!

Breakfast:
Lunch:
Dinner:
Air kosong:
senaman:







No comments:

Post a Comment