Friday 16 March 2012

Merisik khabar....

Ni bukan merisik khabar lagu dendangan Allahyarham Datuk Sudirman Hj Arshad...tau tapi baru je jap tadi my auntie call, dia kata ada orang merisik khabar pasal aku...

Merisik khabar?? harus ka aku melompat-lompat kegembiraan? like...'' yea yea ada orang nak merisik aku'' very the batak one...aku hanya mampu tersenyum...:) :) :) senyum itu sedekah ....

Tapi the answer is ....NOoooooo!! wah panjang ooo nya kan...bukannya aku tak mahu tapi aku dah ada yang punya..hari tu mama kan dah bagitau yang puteri-puteri nya semua sudah dimiliki...kenapa masih mencuba?

dulu mama pernah cakap dengan aku..lelaki yang nk mengorat perempuan ni umpama memancing ikan...kalau ada rezeki dapat ikan kalau takda rezeki terlepas la ikan...kadang-kadang ikan dah menyangkut di kail tapi oleh kerana kesilapan cara menaikkan joran pun ikan boleh terlepas...macam tu juga bila memikat perempuan...tapi dalam hal aku ni dia takda cuba nak memikat, tapi terus nak merisik ..sebabnya dia pemalu  'kata kakaknya' la..dia nk merisik pun melalui my auntie...tergamam n terkedu serta terkejut bila auntie tanya tadi... hurmmm

Memang zaman sekarang ni jarang keluarga yang berkenan dengan seseorang untuk dijadikan menantu/ahli keluarga...tapi jarang macamana pun , suka macamana pun , kalau hati belum terbuka tetap takan mahu..

Aku bukan memilih darjat..harta (kena ada sikit la supaya menjamin masa depan)..rupa asal sedap mata memandang :) ....dimata aku la, mata orang lain apa aku peduli....hodoh mana pun dimata orang lain asalkan  ok pada pandangan aku..its ok!

apapun jawapannya tetap NO....call la banyak kali pun aku tetap xakan jawab...sebab nya...hatiku suda dimiliki....oleh insan yang bernama Atok K Muda....

2 comments:

  1. wahhh... ada orang merisik?

    saudara mara dan sahabat handai saya kebanyakannya memang dah ada calon sendiri, belum pernah dengar ada di kalangan mereka yang dirisik tanpa ketahui siapa perisik nya..

    Orked, ada orang mengintai kamu dari jauh rupanya! ;)

    ReplyDelete
  2. Nadia: orked pun x tahu...dia cuma nampak orked sekali aje tu pun time cousin kawen...huhuhuh stress la pulak...auntie dah kata tanya orked dulu tapi depa kata nk merisik juga mau ke idak belakang kira...wat de hell kan...

    ReplyDelete