Sunday 11 March 2012

Angkara stress....

Stress memanjang daku ni...bila manjang je stress makan pun manjanggg...nape la aku ni x macam orang lain, bila stress hilang selera makan...kalau la selera makan aku hilang selama sebulan rasanya keding dah badan ni...komfom berinci-inci kurang..

Teringat time form5 dulu..masa tu warded n berpuasa(langsung x boleh makan,atas nasihat doc) selama lebih kurang 2 weeks..harapan aku masa tu berat kurang la dari 50 ke 45 ke...tapi nan ado...yang ada naik ke 55kg..eh pelik la pulak..takan cium bau makanan jiran katil sebelah dah  naik 5kg kan..cis...oowh mesti vitamin itik panggang tu masuk ke dalam badan aku dan membentuk lelemak huhuhu sedeyyy...sampai sekarang masih terfikir napa naik 5kg..padahal minum air dan dimasukkan air ke dalam badan je pun...Berat susah noo nak turun ... kalau tengok kat tv n nampak bebudak yang cekeding tak cukup zat rasa kesian sangat..kalau la boleh bagi n sedekah lelemak kompom ai orang pertama g menyumbang..

Hari ni dah 11/03 and time to update KDO doc..tapi....ku harapkan berat berkurangan rupanya dari kenaikan sampai kedudukan teiada penurunan what the hell kan...aku ikut  cakap kekawan KDO supaya jangan kerap timbang ..okeyy..okeyyy dah pun diikuti tapi mana keajaibannya? turun 1gm huhuhu...lagi sedeyy...tapi takpa usaha lagi supaya tak naik berat kan...

Kenapa berat tak turun...sebab utama angkara stress...bila stress makannnn bila makan tak stress bila stress makan...bila tak stress tak makan..pe hal la sentiasa stress..diam-diam sensorang pun boleh stress...banyak tul masalah sekarang ni yang kekadang cam rasa "lantak korang la" "lantak la berat naik pun naik la" tapi aku tak boleh biarkan stress tu mendahului aku...terpaksa aku berkurung dalam bilik n tenangkan hati..tidur lagi best...

Entah bilakan ini semua nak berlalu...asyik stress takut pulak aku mental problem kah kah kah...(tetiba gelak sensorang)

No comments:

Post a Comment