Monday 6 June 2011

ahad yang teruk...

Pegawai lembab kata datang kul 7pg nak kena make sure kedudukan yang betul..terpaksa ikut sebab nak dapat duit..peluang beb!!! 20 ribu orang dijangka hadir datang ke sukan saga...sampai ke tapak meniaga mengurus itu ini..penattttt lagiii....tapi takpe permulaan adalah sesuatu yang paling susah...kejap lagi senang le...

Yang orked panas hatiiiii ada manusia ni yang BANGANG tahap lembu..ada otak tapi letak kat lutut..time nak tengok tapak tak mau datang tapi bila orked dah sampai dia suh lak urus itu ini..macam siallll....orked tak tidur dan penat sabtu tu tak ilang lagi...huisyyyy....takpe paha;la jugak kan, tapi pahala pun orked ni bukan robot...lu pikir la sendiri...kalau nak meniaga buat cara nak meniaga ,nak menyusahkan orang lama2 orang pun bosan...

tengah menyusun meja datang lak sorang pmpuan ni ermmmm...

perempuan: eh nak tanya ..tapak no 1 mana ya?
me: owh saya la yang tapak no 1 tu kenapa?
p: owh c des(bukan nama sebenar) ada bagitau si anas (bukan nama samaran) pasal tapak tu...
me: owh saya la tapak no 1 ..sy ada call des and bagitau dngan dia ..daripada nak shar2 baik  cari tapak lain..ni hah tapak yang sy tolong dapatkan..(kbtlan ada petak kosng orangnya x datang)
p: owh tapi saya nak tau dimana tapak no 1 tu?
me: dengan nada tinggi sikit...tu hah canopy warna hijau.....sana la tapak no 1..tapi meja saya full..sy nak masak so lebih baik korang ami k tapak ni..sy dah tolong dah amik tapak ni...
p: tapak no 1 mana itu yang sy nak tau...(babi tul x paham bahasa..org dah tolong banyak songeh pulak ,kau ingat sy ni bangang cam kau?)
me: hurmmm..tu haaaaaaaaaaaaaa canopy warna hijau.....sana la saya nya tapak!
p: aik kenapa saya di sini sebab si des kata sy bersebelahan dengan tapak no 1...(dalam hati aku kata cam ni " kau memang sial..kau tau x penat2 aku tak pagi petang siang malam x  tidur, malam2 pasang canopy sendirian..bayar sewa lori angkat meja..senang2 mak tiri bapa mertua kau nak share.. ptuihhhhh...nasib baik kau tua kalau x aku dah maki kau...
p: dia kata lagi " si des ke sini ke sebab dia yang bagitau saya tapak saya kat sebelah no 1)
me: kesabaran tahap maksima " makcikkkkkkkkkkkkk...tau tak nak harap dia sorry la nak turun padang..dia hanya cakap saja ...saya apply guna lesen saya..kami urus dari hari sabtua...semalam jam dua baru sampai rumah..semua saya buat sendiri...so makcik guna la tapak ni..kalau nak meniaga amik meja then hantar canopy..petang ni last keta leh masuk sebab d depan tu nak kena buat pentas so keta memang tak boleh masuk...
p: owh ya la...mari nak (dia bawa anak dia sebab orked bukan anak dia) kita p carii meja..baru la dia terkebil2 nak mencari kanopy kot huhuhu nak share ngan orked??? kirim salam....

susah kalau jumpa orang x paham bahasa..ada hati nak marah dapat petak belakang ..memang layak pun..orked apply 2 bulan sebelum sukan...kau langsung x de apply...NGOK

No comments:

Post a Comment