Wednesday 11 January 2012

Result

Semalam aku dengan mama p hospital temankan cousin...time dia jumpa doc kami pi la lab hospital..ada cousin keja situ...so buat la full medical check up...

Sakit gilerrr..mak bising sebab aku pun bising kesakitan..macam tak logik badan besar tapi penakut jarum hahah....petang ni leh la dapat result kannnn...nak tau jugak apa resultnya...harap2 la semua ok..tapi yang x oknya confirmla result tu x berapa betul ,sebabnya...pagi2 tu aku dah melantak mee seringgit dengan sosej 2 batang..mak aiii buat-buat lupa pulak diet tu ye orked....

Malam tadi datang pulak rajin nak "gansau" (berjalan) p rumah cousin ..dia bawlk result tu..banyak yang tak ok..yang sepatutnya kurang ...terlebih pulak...yang sepatutnya lebih terkurang la pulak...kesimpulannya aku kena jaga pemakanan aku...sugar level agak terlebih sikit..kena kurangkan manis2 ..koestrol 5.27..ada tinggi sikit juga..so kena kawal pemakanan juga...paling menakutkan uric acid aku agak keterlaluan tinggi..isk isk gout ape...tapi so far dah lama x rasa sakit sendi..nauzubillah..kalau nak sakit tu kasik aje la yang memerlukan kannnn...ahahah ....apapun yang penting jaga pemakanan kesihatan pasti terjamin...kurangkan makanan berminyak..bersantan..berlemak2..dan lu pikirla sendiri kata nabil... :)))

ok semoga aku..kami...kita sentiasa sihat dan dijauhkan dariiii segalaaaaaaa penyakit amin.....

AKU MAU DIET....x sabar malam ni nak p aerobic,,,,

3 comments:

  1. Assalamualaikum.

    Semoga terkawal dan kesihatan yang baik sahaja.

    ReplyDelete
  2. yang penting jgn minum bergula...

    ReplyDelete
  3. ye memang dah lama x minum yang bergula..dulu rasa minuman bergas tu paling sedap..tapi bila dah tau keburukan dia memang di jauhkan sangat... :)

    ReplyDelete