Friday 6 January 2012

Kenapa diet aku selama ni GAGAL?

Hari ni aku tetiba rajin pulak nak menjoinkan diri ke KDO..nak tau KDO tu ape? sila klik SINI best tak best..jom la beramai2 kita menjoinkan diri dan menjoinkan diri dalam contest yang derang dah anjurkan tu...

Semangat berdiet dah menjunam ke gaung...wow!! hebat tak hebat aku ni..macamana aku tak down bila diet nasik 2 bulan haram 2 gram tak hilang..huh!! stress bila ingat berat tak kurang-kurang..alangkah susahnya nak buang lelemak segar ni..kalau tau begini dari dulu aku diet! cheh berdrama lak sekejap yer...ahaha

Dalam mengusha link yang diberikan oleh teman-teman baru....(skema gila)...teman baru gitewww...aku semakin yakin dan pasti 100/201% kenapa diet aku gagal selama ini...(asyik2 gagal aje kan)

pertama: sebab aku kurang minum air...huhuhu kalau air tu rasa rebena bagi la 10 jag hari tu jugak siap aku habiskan...namanya air kosong..rasa x sedap huhuhu macamana nak sihat kan.kan .kan.

kedua: tidak cukup makan..(dari badan korang leh tengok aku cukup makan ke tak?) haha aku gemuk cenggini derang kata tak cukup makan...buta hati betol!..ekcelli tak cukup makan tu maknanya berlapar lar..skip makan..seram aku bila dengar kalau nak diet ni jangan skip pengambilan makanan huahuahua aku ni jangkan bfast kalau boleh semuanya aku nak skip...turunnya idak...macam yang aku bagitau n3 lepas..and aku yakin korang pun memang dah tau kan...

ketiga: Ni yang paling gerun...hidden carbo..ni biasanya datang dari kuah yang kita tidak terperasan ada carb yang tinggi...so kalau nak makan tu kena teliti betul2 lah erk..kalau aku janji sedap masuk tekak..hambek ko ..berat x kurang pandai mengeluh!!

kat SINI JUGA korang leh refer dengan lebih detail..dia ni pun buat atkins diet juga sama cam BICI..dia dah lost dalam 60kg...nak jugak jadi cam dia...

so kekawan jangan lupa join KDO kalau korang nak lebih bersemangat k...chaiyok chaiyok

5 comments:

  1. masih ada harapan lagi nak kurus...yg penting jgn putus asa...teruskan berjuang hingga dpt berat badan ideal

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.

    Bergigihlah di dalam perjuangan diet itu. :)

    ReplyDelete
  3. Harapm pasni kita sama2 gigihkn lagi usaha kita yer.... caiyoookk....

    ReplyDelete
  4. mummy: ye chaiyok..yang penting semangat tu ada :P..thanks..

    Ashrafi: walaikumusalam...akan gigih dan lebih tekun.. :)

    Dilot: u join juga..u guna name ape ek

    SitiJay: u dah kurusss i jelessss....

    ReplyDelete