Tuesday 10 January 2012

Aerobic lagi


Aktiviti beraerobic dah start balik..tiap hari isnin..rabu..dan jemahat..tapi jemahat memang confirm aku skip...sebabnya jemahat adalah hari bertungkus lumus untuk buat duit...

Penat dan best..semenjak dua menjak aku dah bersemangat..mama cakap muka dah nampak kurus tapi badan?? hahaha whatever..yang penting semangat tu ada kan ..aku tak kira dah ,misi utama aku nak kurangkan beberapa kilo sampai march ni..mana nak tahan ,baju2 semua dah semakin mengecil..semakin mengecil tu aku kurang pasti ..yang aku pasti dan yakin aku semakin membesar....

Mau tak mau aku kena struggle dan terus berusaha..biarla aku penat sekalipun aku nak start balik mendaki bukit...aerobic dan main badminton..x banyak pun yang penting ada penurunan...Nasik..dah bukan menjadi makanan ruji untuk aku..kekadang macam teringin tapi hati kuat menolak..so bagila nasi beriani ke nasi minyak ke nasi ayam ke jawapannya NO WAY!! hahahha

Dan aku memang yakin yang aku memang boleh.. chaiyok..chaiyokk..
esok cuti buka kedai..aku nak join mama ke kebun..biar 10 kali naik turun naik turun aku tak kesah..kalau aku pengsan harap2 pengsan di atas bukit supaya aku tak susah2 nak kena turun ...dan aku berdoa ada yang papah aku turun hahaha...

Elok-elok nak berdiet ..join pulak mama ke pekan..asal ke pekan kompom makan hahha..makan sayur aje pun tapi sayur-sayur pun tak sampai sejam perut mintak diisi lagi..adoyaiii camna nak kurus kan....

2 comments:

  1. makan sesuatu yang berprotein untuk bagi tenaga.. sebab Orked banyak buat kerja berat nih.


    Marilah kita sama-sama berusaha!!

    ReplyDelete
  2. ye nadia...kerja berat x denya..duduk kat kedai je...sampai terlena pun iye hahah...ok jom chaiyok chaiyok...

    ReplyDelete